Biergasten

De plattegrond heeft tot nu toe tafels, ronde en vierkante. Nu ook met biergasten. Deze komen drinken aan de bar en na het afrekenen gaan ze weer weg. Iedere gast heeft zijn eigen naam, Avatar en bestelling. Ook de tijd staat erbij in minuten. Sleep een nieuwe biergast naar de juiste plek op de kaart met je vinger, simpel!

Bij het starten kiest de bediende een plaatje per klant. Andere klanten zijn leverbaar, mits u een goede beschrijving geeft.

Leuke klanten, nieuwe opties

Als leverancier van kassa-systemen willen we continu verbeteren en willen niet zomaar een kassa verkopen. We willen dat deze kassa precies wordt wat het restaurant in gedachten heeft. Door veel met de klant te communiceren komen we te weten wat deze wil doen met de kassa. Door dit binnen enkele maanden te leveren krijgen we vaak erg tevreden klanten. Nu ook weer een in Limburg. Een mooi restaurant aan de rivier, waar iedereen op het terras wil zitten in de zomer.

Afgelopen week werden we gebeld door een Chinees restaurant uit Limburg; deze had dringend een nieuwe kassa nodig. Normaal duurt dat een week, maar voor spoedgevallen maken we tijd. De volgende avond is er een kassa geplaatst bij een lieve mevrouw. Deze heeft de kassa direct kunnen gebruiken. Na een weekje zijn we err nogmaals op bezoek geweest en hebben de keukenprinter aangesloten. Deze klant was erg positief over ons systeem, we kregen een groot compliment. Het is makkelijk in gebruik. Ook de plattegrond heeft deze mevrouw zelf getekend en er tafels op gezet. Omdat we een goede relatie willen met onze klanten, zoeken we verbeterpunten voor onze kassa. Van deze klant kregen we het volgende mee, wat we in enkele maanden kunnen leveren:

Foto: Kassa met PC in de monitor, printer erlangs en geldla eronder.

1. Op de plattegrond is er een bar waar we mensen kunnen plaatsen met een naam. Deze komen op de plattegrond en laten zien hoelang de klant er is en wat deze moet betalen. Ook kan er makkelijk worden bijbesteld voor deze klanten.

2. Tafels opsplitsen kan simpel worden uitgebreid met een afrekenknop. Zodra we een tafel opsplitsen kan direct een gedeelte worden afgerekend. Dit is erg handig en onze programmeur heeft het binnen een weekend af.

3. Ook deze klant wil graag geschiedenis van alle bestellingen. Ook zien welke tafels er iets besteld hebben. Iedere keukenbon kan opnieuw worrden afgedukt, bijvoorrbeeld omdat het papier op is. Natuurlijk komt de keukenbon altijd, want als het papier op is in de keuken komt de bon altijd in het restaurant op de andere printer.

 

 

Geavanceerd voorraadbeheer 添加到库存

Onze voorraadbeheer is uitermate geschikt voor dranken, eten, combinaties van ingredienten, maar ook kratten bier en nonfood. Vanaf heden gaat ons systeem uw voorraad bijhouden. U kunt makkelijk voorraad bijhouden voor een gedeelte van uw menukaart. Een duidelijk waarschuwingssysteem voor artikelen die binnenkort niet meer leverbaar zijn.

Bestellingen die te laat zijn zijn zichtbaar in het systeem.

Ieder gerecht bestaat uit onderdelen, die noemen we smurfen.

Ieder gerecht heeft dus diverse delen en een percentage daarvan. Zo is een glas wijn bij ons 15% van een fles wijn.

Voor ieder deeltje houden we een lijst van bestellingen bij en wanneer het gebruikt wordt in een gerecht. Zo kunnen we precies voorspellen wanneer uw voorraad op is. Zo gaat de voorraad nooit op en gaat klanttevredenheid omhoog!
Ook bij deze functie hebben we de indeling beperkt tot een minimum. Weinig knoppen op het scherm, een goed overzicht en bestellingen intuitief afdrukken per leverancies. Huidige klanten krijgen deze optie voor een kleine bijdrage, klanten uit 2019 kunnen dit gratis krijgen bij ons volgende bezoek. Bel voor een demonstratie 040-2441253!

 

 

 

 

 

 

Bestelling ook op menu-kaart

 

Op de menukaart is nu het aantal bestelde artikelen zichtbaar, rechtsboven in het klein, Dit kan handig zijn om iets bij te bestelllen.

Op het beeldscherm ziet dat er zo uit: Links staat de hele bestelling en rechts op de menu-kaart staan de aantallen nog een keer. Hierdoor kan sneller gewerkt worden.

 

 

 

7-jaren rapportage flink uitgebreid

De 7 jaren rapportage is erg handig om de omzet te bekijken, af te drukken op papier en op te sturen naar de boekhouder. Nu zijn enkele items hiervan instelbaar, zoals de gerechten en de transacties. Natuurlijk kost het meters papier als alle gerechten van 2018 worden afgedrukt. Gelukkig kan het ook in Excel met een USB-stick. Het rapport per van alles, per jaar, per maand en per dag kan voortaan met voorraad worden afgedrukt. Meer opties zijn optioneel op klantenvraag. 

Binnenkort komt er ook een voorraad systeem bij, eerst voor dranken en later voor de rest. Per gerecht heb je dan een aantal leveranciers, een grafiek met de verkoop. Voorraad wijzigen en bestellen wordt een stuk eenvoudiger als dit eenmaal gekoppeld is. We ontwikkelen dit samen met een restaurant en een cafetaria, om een simpel voorraadbeheer. Restaurants met service contract krijgen deze functies gratis bijgeleverd vanaf april 2019.

Subcategorieën