In 1994 is Bart (de eigenaar) begonnen bij een kassabedrijf in Eindhoven voor Aziatische restaurants samen met een Chinese zakenman. Hier heeft hij vier jaar gewerkt voor restaurants in Nederland, Duitsland, Vlaanderen en Engeland. In 1998 is hij hiermee gestopt en bij Philips gaan werken.
In 2010 heeft Bart op straat een restauranteigenaar ontmoet , waarvan de kassa na 16 jaar is gestopt. Hij was erg enthousiast over deze kassa en vroeg om een nieuwe te maken. Na een investering en bijdrage in de kosten zijn we direct begonnen hiermee. Een jaar later was er een werkend prototype bij Meiwah. Op 1 oktober 2011 is Houkes Horeca Applications geboren en had direct 3 grote klanten. Een jaar later kreeg Meiwah een tweede kassa. De onderneming is op een goede manier gestart.
Bart spreekt Nederlands, Engels, Duits en ook wat Indonesisch en Mandarijns op HSK4 niveau, zijn vrouw is Indonesisch. De gehele software is dan ook in het Engels, Chinees, Indonesisch en andere talen zijn op aanvraag. We helpen graag restaurants, afhaal restaurants, bezorg restaurants, wok restaurants, a la carte en ook cafetaria’s, restaria’s en friettenten aan een snelle kassa met weinig onderhoud. In 2023 is deze aangepast voor een Shoarma. Ook hebben we een school geholpen met een winkel-kassa.
Onze kassa’s voldoen aan onze waarden: Liefde, Kwaliteit, Verantwoording, Vertrouwen en Erkenning. We willen een goed systeem plaatsen, verbeteren dit naar wensen van het restaurant tot deze tevreden is. Onze kassa mag daardoor misschien iets duurder zijn, we leveren dan ook erg goede service aan huis en hebben geen extra kosten per maand of per jaar. Een eenmalig bedrag, vaak slechts 2% van uw jaaromzet om een goede kassa te krijgen van een gezond bedrijf. Even ter vergelijking, een kassa kost bijvoorbeeld 2500 euro en gaat 20 jaar mee bij een restaurant. Deze kost dan 8 euro per maand, wat met 1 klant al is terug verdiend. Updates kunnen we makkelijk installeren vanuit Eindhoven.
We noemen ons Kassaku. Dit is Indonesisch voor “Mijn Kassa”. Alles waar je “ku” achter schrijft is “van mij”. Nederlanders denken soms ook aan KassaKoe, dus werkt die website www.kassakoe.nl ook.
We zijn continu bezig met innoveren, zo komt er een barcode lezer bij voor winkels en maken we aanpassingen voor andere typen restaurant, drivers voor nieuwe printers en nu komt het pinapparaat bij onze kassa. We willen een app leveren aan diverse restaurants om de bediening te ondersteunen met bestellen. Tuurlijk geven graag gratis demonstraties aan restaurants om ons product te bekijken, hier wordt erg positief op gereageerd.
Bart Houkes
Manager Houkes Horeca Applications
bart@kassaku.nl
Op onze bugs-site zie je voortaan welke fouten zijn opgelost in de kassa. Sommige restaurants kunnen hier kijken wanneer iets is opgelost en mogelijk een update vragen hiervoor. Op onze Blog site staan de nieuwste features.